Per 1 februari 2009 is Jennifer Welage benoemd tot manager Communicatie &
Public Relations van de Efteling. In deze functie geeft zij leiding aan de
afdeling en is zij verantwoordelijk voor de corporate communicatie en de
PR voor het Efteling Park, Hotel, Golfpark, Theater de Efteling en het
nieuwe vakantiepark Efteling Bosrijk.
Jennifer Welage werkt sinds 2005 bij de Efteling, waar zij de PR verzorgde
voor Theater de Efteling, het Efteling Golfpark en het nieuwe vakantiepark
Efteling Bosrijk. Daarvoor werkte zij op de Marketing- en
Communicatieafdeling van Dierenpark Amersfoort.
De Wereld van de Efteling
De Efteling is op 31 mei 1952 geopend als Sprookjesbos met tien sprookjes,
gelegen in een bosrijke omgeving. De jaren erna groeide het park uit tot
een Wereld vol Wonderen, waar sprookjesvertellingen en spectaculaire
attracties elkaar afwisselen. Met ruim 3,2 miljoen bezoekers per jaar is
de Efteling de populairste dagattractie van Nederland en een van de
toonaangevende attractiepark in Europa.
Anno 2009 bestaat de Wereld van de Efteling naast het park uit het
Efteling Hotel (1992), Efteling Golfpark (1995) en Theater de Efteling
(2002), waar momenteel de bekende musical The Sound of Music op de planken
staat. Hiermee heeft de Efteling ook uitgebreide mogelijkheden in huis
voor zakelijke bijeenkomsten en evenementen. Sinds 2004 produceert de
Efteling bovendien eigen televisieseries, zoals Sprookjesboom, Sprookjes
en TiTaTovenaar. Het succes van de serie Sprookjesboom kreeg afgelopen
maanden een vervolg met de theatervoorstelling Sprookjesboom op Reis, die
in diverse theaters in het land te zien was.
In de toekomst wil de Efteling het aantal openingsdagen verder uitbreiden
en uiteindelijk haar poorten jaarrond openen. Nieuwe initiatieven, zoals
het vakantiepark Efteling Bosrijk dat in december 2009 wordt geopend en de
recente plannen voor het conferentiecentrum 'de Burght' en de
arrangementen- en horecalocatie 'Raveleijn' zullen hieraan bijdragen.