Las Vegas/Kaatsheuvel - Sprookjesboom Theater, het pluchen
speelgoedtheatertje compleet met podium, theatergordijnen en vijf
vingerpoppetjes, is deze week in Las Vegas bekroond met de IAAPA Souvenir
Award in de categorie Best Toy. Deze prijs voor het meest creatieve en
innovatieve speelgoed, is een initiatief van de IAAPA, de internationale
overkoepelende organisatie op het gebied van attractieparken. Commercieel
directeur van de Efteling, Carin van Berkel, nam de award in Las Vegas in
ontvangst. De Efteling is het enige attractiepark op het Europese vasteland
dat in 2009 de prestigieuze Souvenir Award won.
Sprookjesboom
Met het Sprookjesboom Theater worden kinderen gestimuleerd een eigen
avontuur te beleven met Draak, Wolf, Heks, Roodkapje en Assepoester.
Sprookjesboom is een van de Efteling merken die verder wordt ontwikkeld
door de afdeling Brand Development. Dit Efteling-merk heeft haar eigen
televisieprogramma’s, licensing & merchandise, website, live-entertainment
en musicals. Het op zichzelf staande merk is gebaseerd op de wijze
Sprookjesboom, die de avonturen van de bekende Sprookjesbosbewoners
vertelt. De serie wordt in Nederland, België en Duitsland op televisie
uitgezonden. Steeds vaker brengt de Efteling haar sprookjeswereld ook
buiten de poorten van het park. Sinds de opening van het Sprookjesbos in
1952 is het bedrijf is in de afgelopen 57 jaar uitgegroeid tot een
veelzijdig, gedegen entertainmentbedrijf.
Big E Award
De Efteling wist al drie keer eerder een IAAPA-award in de wacht te slepen.
Alledrie de keren betrof het de Big E Award voor beste Entertainment-show
ter wereld. De Sprookjesshow (1999), Efteling on Ice (2001) en de
Wonderlijke Efteling Show (2003) werden bekroond met deze internationale
prijs. De Efteling Sprookjesshow ontving in 2006 een eervolle vermelding en
het Circus Anton Pieck werd in 2009 genomineerd voor de prijs.
IAAPA
IAAPA is de grootste internationale brancheorganisatie voor permanente
attracties en attractieparken in de wereld. De organisatie vertegenwoordigt
meer dan 5.000 attracties en attractieparken, toeleveranciers en
individuele leden uit meer dan 100 landen. De organisatie zet zich in voor
de ondersteuning van haar leden op het gebied van marketing, veiligheid
verbetering van efficiency en rentabiliteit.