Gisterenavond viel de Efteling tijdens de zesde editie van de Corporate
Fashion Awards in de prijzen. Na afloop van een wervelende modeshow in
Ahoy Rotterdam werden de awards uitgereikt. De nieuwe kledingcollectie van
de Efteling ging naar huis met de award in de belangrijkste
categorie 'Corporate Fashion Wear'.
Een groot compliment voor de ontwerpster Karin Slegers die samen met
producent Reckless Design B.V. de medewerkers van de Efteling in een nieuw
jasje gestoken heeft. De bedrijfskleding die sinds 1 april het
attractiepark siert, werd door de jury geroemd om de details. “Het moet
een feest zijn om deze kleding te mogen dragen!” luidde het eindoordeel.
Goud, oker, blauw en bruin zijn de nieuwe kleuren waarmee de Efteling naar
buiten treedt. De kleding is eigentijds met een knipoog naar het verleden
en veel elementen uit de kleding sluiten aan bij het park. Het is de
tweede keer dat het attractiepark uit Kaatsheuvel in de prijzen valt. In
2004 werd de award ook in de wacht gesleept.
Eerder in het jaar maakte Holland Career & Workwear (HCW) de nominaties
bekend. Het record aantal inzendingen (54) werd beoordeeld op onder andere
vertaling huisstijl, vertaling van ontwerp naar uiteindelijke collecties
en het aansluiten bij de doelgroep waarvoor de collectie is vervaardigd.
In de categorie ' Corporate Fashion Wear' liet de Efteling T-Mobile en
Van der Valk achter zich.