De Efteling Klantgerichtheidtraining is vernieuwd. De 2-daagse training is
uitgebreid met een vervolgtraining van één dag. Tijdens deze terugkomdag
kijkendeelnemers in een spiegel en staan de ontwikkelingen en vorderingen
centraal. De Efteling verzorgt de training in samenwerking met
trainingsbureau Innergie in het Efteling Hotel of op het Efteling
Golfpark.
Klantgerichtheid levert een grote bijdrage aan de perceptie, waardering én
het onderscheidend vermogen van een organisatie. Klantgericht denken en
presteren is een bewustwordingsproces. De Efteling heeft als marktleider
in de vrijetijdsbranche een natuurlijke klantgerichtheid verankerd in haar
DNA. Deze klantgerichtheid deelt de Efteling graag met andere
organisaties. Christel Bassing, trainingsbureau Innergie: “Op een
bijzondere en unieke manier is invulling gegeven aan de
klantgerichtheidtraining. Vanuit de blik in de klantgerichtheidkeuken van
de Efteling wordt steeds de link gelegd naar de organisatie van de
deelnemers”.
De training start met een 2-daags trainingsprogramma waarbij deelnemers
overnachten in het Efteling Hotel. Deelnemers worden op een positieve,
confronterende manier bewust gemaakt van het feit dat klantgerichtheid
niet het toepassen is van een trucje, maar een persoonlijk keuze. De
deelnemers formuleren tevens wie ze ‘willen zijn’. Na een aantal
maanden is de follow-up in de vorm van een terugkomdag. De actiepunten die
de deelnemers aan het einde van het eerste deel voor zichzelf formuleren,
vormen de input voor de vervolgtraining.