Het houdt de gemoederen al een paar weken bezig, de werkzaamheden in het
Anderrijk. Plannen rondom de Piraña ontvouwen zich, na jaren op de plank
gelegen te hebben, nu dan eindelijk voor onze ogen. Een slootje wordt
gegraven van de Gondoletta naar de Kanovijver, maar indrukwekkender: bijna
de hele baan van onze zo geliefde Piraña is woest tegen de vlakte geslagen
en nieuwe metselwerkjes verrijzen. Wat is er toch allemaal gaande?
Eftelist duidt het project 'Upgrade Piraña' aan de hand van de
bouwtekeningen.
De ontdekkingstocht van in de nieuwe wereld van de Piraña begint bij het
Steenbokplein. Het aloude wandelpad van daaraf langs de vaarroute wordt
flink aangepakt, te beginnen met een heuse entreepoort.
Loop je eronder door dan kom je langs een nieuw ingericht stuk groen
tussen Bob en Piraña, dat de evolutie zou kunnen zijn van het aloude idee
van de 'Incatuin'. Het pad loopt door en een heuse tribune geeft uitzicht
op de baan zoals we dat gewend waren... maar toch niet helemaal: in het
wilde water zijn beelden opgesteld!
Dan naar het zuidelijke deel van de baan. Goed nieuws: de loopbrug over de
Karpervijver keert terug en de wandelroute over de Piraña gaat weer open.
Sterker nog, halverwege komt een geheel nieuwe route op het binnenterrein
te betreden via een trap. Die leidt naar een plateau dat ook hier uitzicht
op de baan biedt, en ook hier keren ze weer terug: de beelden, vier stuks
in het totaal.
Al die moeite om uitzichtspuntjes te creëren op wat incabeelden?
Natuurlijk niet. De Piraña moet ook mee in de vaart der volkeren, dus we
kunnen melden dat er het een en ander 'interactief' zal worden!
Het geheel wordt uitgevoerd onder de bezielende leiding van Karel
Willemen, die eerder in casu Caracol al zijn affiniteit toonde met de
attractie en de stijlkenmerken zo nauwkeurig aangebracht door Ton van de
Ven. Wij kunnen niet wachten!